Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016

Τα πάντα για την επεξεργασία ανάρτησης του Βlogger! Μέρος 1ο

Κοινοποιήστε Share to Facebook Share to Twitter Email This
Ο κόσμος του blogging είναι μαγικός, σου δίνει μια αίσθηση ελευθερίας ότι μπορείς να γράψεις και να μοιραστείς τις σκέψεις σου, χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Είναι όμως έτσι; Πολλοί bloggers έχουν το ταλέντο και τη διάθεση, αλλά δεν έχουν την υπομονή να εντρυφήσουν στο τεχνικό κομμάτι του blogging, που απαιτεί χρόνο και γερά νεύρα, ειδικά για τους αρχάριους.
Το πρώτο όμως και βασικό που πρέπει να μάθει κάποιος που μόλις ξεκίνησε να γράφει στο blogspot, είναι η επεξεργασία ανάρτησης. Ακόμα και με το πιο βασικό θέμα, χωρίς πλαϊνές μπάρες και διακοσμητικά στοιχεία, το κύριο περιεχόμενο ενός blog και κάθε ιστοσελίδας, είναι οι ίδιες οι αναρτήσεις.
Γι' αυτό πάμε να δούμε τα βασικά της πλατφόρμας του Blogger (Blogspot).

Σύνθεση / HTML
Σύνθεση: Η σύνθεση είναι η επιλογή που θα κάνετε το 99,9% των περιπτώσεων. Είναι η απλή μορφή επεξεργασίας κειμένου, και όταν είναι γκριζαρισμένη όπως στη εικόνα, σημαίνει ότι βρίσκεστε σε αυτήν.

HTML: Σε περίπτωση που θέλετε να επεξεργαστείτε τον κώδικα της συγκεκριμένης και μόνο ανάρτησης και όχι την μορφή όλων των αναρτήσεων του blog, τότε αυτή είναι η επιλογή που ζητάτε. Ωστόσο, αν δε γνωρίζετε από HTML, καλό είναι να την αποφεύγετε για να μην έχετε τρεχάματα! Αν παρόλα αυτά κατά λάθος πειράξετε τον κώδικα σε αυτό το σημείο, μπορείτε πολύ απλά να διαγράψετε την ανάρτηση και να ξεκινήσετε από την αρχή. Είπαμε, το HTML μέσα στην επεξεργασία ανάρτησης, επηρεάζει μόνο τη συγκεκριμένη ανάρτηση, οπότε μην αγχώνεστε!


Προχωράμε στη μπάρα, με σειρά εμφάνισης:

  1. Βελάκι που δείχνει κάτω αριστερά: Αναίρεση. Αναιρεί (σαν να μην έγινε ποτέ) την τελευταία αλλαγή που κάνατε.
  2. Βελάκι που δείχνει κάτω δεξιά. Ξανακάνει την τελευταία κίνηση που αναιρέσατε. Άνθρωποι είμαστε βρε αδερφέ, αλλάξαμε γνώμη! Μπαααα!
  3. Γραμματοσειρά: Μπορείτε να επιλέξετε ανάμεσα σε 7 γραμματοσειρές, ανάλογα με το γενικότερο στυλ του blog σας, Προτείνω να μην κάνετε πειράματα με το συγκεκριμένο εργαλείο, ούτε μέσα στην ίδια ανάρτηση, ούτε από τη μία ανάρτηση στην άλλη. Ο λόγος είναι ότι θέλουμε μια ομοιομορφία στο μάτι. Οι συχνές αλλαγές γραμματοσειράς, όσο κι αν είναι διασκεδαστικές για εσάς, μπερδεύουν τους αναγνώστες σας.
  4. Το ίδιο ισχύει και για το μέγεθος της γραμματοσειράς, εκτός φυσικά αν έχετε ένα μεγάλο κείμενο με πολλές ενότητες και επικεφαλίδες, οπότε μπορείτε να μεγαλώσετε λίγο τους τίτλους.
  5. Αν βέβαια θέλετε να κάνει το blog αυτή τη δουλειά αυτόματα για εσάς, μπορείτε να επιλέξετε από το αμέσως επόμενο μενού, αν θέλετε κάποιο κομμάτι του κειμένου να είναι επικεφαλίδα μεγάλη, ή μικρή.
  6. Bold/έντονα γράμματα. Το γνωστό στους περισσότερους σύμβολο, για να δώσετε έμφαση σε κάποιο τμήμα του κειμένου σας. Χρησιμοποιήστε αυτή την επιλογή μορφοποίησης με μέτρο, γιατί αν όλο το κείμενο είναι έντονο, κουράζει το μάτι. Ωστόσο, προτείνω ανεπιφύλακτα να τη χρησιμοποιείτε σε συγκεκριμένες λέξεις ή φράσεις του άρθρου σας που θέλετε να τονίσετε.
  7. Πλάγια γράμματα: Γνωστό όπως και το Bold, προτείνετε όταν κάνετε citing, δηλαδή παράθεση ενός τμήματος κειμένου αυτούσιου από άλλη πηγή.
  8. Underline: Υπογράμμιση. Ξεκάθαρο. Χρησιμοποιήστε υπεύθυνα.
  9. Διακριτή γραφή. Παρουσιάζει μια οριζόντια γραμμή ακριβώς στο κέντρο του επιλεγμένου κειμένου. Σπάνιο, και επίσης δεν το έχω χρησιμοποιήσει ποτέ. Υποθέτω όταν θέλετε να τονίσετε ότι κάτι από αυτά που γράφετε, δεν ισχύει πια;
  10. Χρώμα κειμένου: εδώ κι αν θέλει προσοχή και μέτρο! Οι λόγοι προφανείς. Εκτός αν προτιμάτε το εφέ τσίρκο.
  11. Χρώμα επισήμανσης (για να μη χαθείτε, βρισκόμαστε στην πένα): Ένα χρωματιστό φόντο πίσω από το κείμενό σας. Η μόνη ουσιαστική χρήση του που μπορώ να φανταστώ είναι αν έχετε ένα τεράστιο κείμενο και θέλετε να τονίσετε τα highlights, όπως όταν διαβάζεις για πανελλήνιες ή για εξεταστική ένα πράγμα. Γούστα είναι αυτά.
  12. Σύνδεσμος: επιλέγετε το κείμενο που θέλετε να κάνετε σύνδεσμο, σύροντας το ποντίκι σας με το αριστερό κλικ πατημένο (καλά, ξέρω ότι τα ξέρετε αυτά!) και κάνετε κλικ στο συγκεκριμένο κουμπί. Σε ποιά διεύθυνση URL θα οδηγεί αυτός ο σύνδεσμος; Σε αυτό το πλαίσιο, θα πληκτρολογήσετε ή πιο συχνά θα επικολλήσετε τη διεύθυνση της σελίδας στην οποία θέλετε να οδηγεί τον αναγνώστη σας ο σύνδεσμος (link). Προτείνω ανεπιφύλακτα να επιλέξετε και το κουτάκι Άνοιγμα αυτού του συνδέσμου σε νέο παράθυρο, γιατί ωραίοι οι εξωτερικοί σύνδεσμοι, αλλά δε θέλετε να διώξετε τους αναγνώστες από τη σελίδα σας, σωστά; Σωστά.
  13. Εικόνα: Κλασικά εικονογραφημένα. Εικόνα! Το Α και το Ω ενός blog. Ενός όμορφου και καλοφτιαγμένου blog. Διαθέσιμες επιλογές:
    Μεταφόρτωση: Ανεβάζετε επιτόπου καινούργια εικόνα από τον υπολογιστή σας. Επιλογή αρχείων και βγαίνει παράθυρο που σας οδηγεί στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας για να επιλέξετε μία ή περισσότερες εικόνες για άμεσο ανεβασμα. Tip: για να μη σας τελειώσει ποτέ ο διαθέσιμος χώρος για εικόνες (ναι, υπάρχει όριο), το ανώτατο μέγεθος της κάθε εικόνας πρέπει να είναι 700x700pixels. Διαβάστε την ανάρτησή μου για το πώς θα αλλάξετε το μέγεθος των εικόνων σας χωρίς photoshop.
    Από αυτό το ιστολόγιο: Σας εμφανίζει όλες τις εικόνες που έχετε ανεβάσει σε αυτό το ιστολόγιο. Μπορεί να θέλετε να ξαναβάλετε κάποια στιγμή μια παλιότερη εικόνα, πού να ψάχνετε στον υπολογιστή! Βολικό.
    Από τα λευκώματα ιστού Picassa. Ουσιαστικά σας εμφανίζει όλες τις εικόνες που έχετε ανεβάσει αλλά από όλα τα Blog σας. Αν έχετε μόνο ένα, τότε εμφανίζει τις ίδιες εικόνες με την προηγούμενη επιλογή. Επίσης, εμφανίζει και τις εικόνες σας από το Google Photos, στο οποίο συμπεριλαμβάνονται και οι εικόνες που ανεβάζετε στο Google+. Για το Google Photos θα ξαναμιλήσουμε σύντομα, γιατί είναι μια πρόσφατη σχετικά προσθήκη στις υπηρεσίες Google και μπορείτε να την εκμεταλλευτείτε για να έχετε απεριόριστο χώρο για εικόνες στο blog σας.
    Από το τηλέφωνό σας. Χρειάζεστε την κατάλληλη εφαρμογή, και λογαριασμό Google+ για αυτόματο backup. Άποψή μου: τρέχα γύρευε. Είμαι της παλιάς σχολής blogger, τι να κάνω;
    Από τη webcam σας. Χρειάζεστε webcam (!) και φυσικά full makeup και καλό φωτισμό, αν θέλετε να ανεβάσετε άμεσα μια φωτογραφία σας.
    Από μια διεύθυνση URL. Πρέπει να βρείτε μια φωτογραφία online, με προϋπόθεση φυσικά να επιτρέπεται να τη χρησιμοποιήσετε, πράγμα γενικά σπάνιο και λίγο επικίνδυνο, αν θέλετε να έχετε το κεφάλι σας ήσυχο. Αν ωστόσο βρείτε κάτι τέτοιο, (μπράβο σας). Σε αυτή την περίπτωση βεβαία, υπάρχει και ο κίνδυνος να "κατέβει" κάποια στιγμή στο μέλλον, η εικόνα από το site όπου τη βρήκατε, με αποτέλεσμα οι αναρτήσεις σας να μείνουν  χωρίς εικόνες. Γι' αυτό καλό είναι να ρίχνετε μια ματιά στις παλιές σας αναρτήσεις, για να δείτε εάν λείπουν εικόνες, και να τις αντικαταστήσετε με κάποιες που έχετε ανεβάσει εσείς.
  14. Βίντεο: Εδώ, μπορείτε να ανεβάσετε βίντεο, είτε από τον υπολογιστή σας, είτε από το youtube, είτε από το κινητό σας αν είναι συνδεδεμένο στον υπολογιστή. Αν θέλετε να βάλετε ένα συγκεκριμένο βίντεο από το youtube, μπορείτε απλά να αντιγράψετε και να επικολλήσετε στο πεδίο την ακριβή διεύθυνση url όπου βρίσκεται το βίντεο. Αν δεν είστε 100% σίγουροι για το ποιο βίντεο θέλετε, αλλά ξέρετε τη γενική ιδέα, μπορείτε να πληκτρολογήσετε λέξεις κλειδιά και θα σας βγάλει μια λίστα με σχετικά βίντεο για να επιλέξετε. Σε αυτή την περίπτωση, ισχύει το ίδιο με τις εικόνες από url που είπαμε παραπάνω. Να είστε προσεκτικοί, γιατί μπορεί κάποια στιγμή το βίντεο που επιλέξατε να διαγραφεί από το youtube και να μείνει κενή η θέση του στην ανάρτησή σας. Γι' αυτό κάντε πού και πού το γνωστό έλεγχο στις παλιότερες αναρτήσεις σας.
  15. Page break= εισαγωγή μεταπήδησης. Όταν κάνουμε κλικ σε αυτό το κουμπάκι, δημιουργείται μια διακεκομένη γραμμή, η οποία χωρίζει την ανάρτησή μας σε δύο μέρη. Στην αρχική μας σελίδα, φαίνεται το κομμάτι πριν τη μεταπήδηση, και για να μπορέσει ο αναγνώστης να διαβάσει και την υπόλοιπη ανάρτηση, πρέπει να κάνει κλικ στο σύνδεσμο "Διαβάστε περισσότερα". 
    Η μεταπήδηση είναι ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, για δύο πολύ απλούς και σημαντικούς λόγους. 
    Πρώτον, σας επιτρέπει να έχετε το blog σας καθαρό και τακτοποιημένο, περιορίζοντας τις πολύ μεγάλες αναρτήσεις και επιτρέποντας στους αναγνώστες σας να βλέπουν περισσότερες αναρτήσεις με μια ματιά, ώστε να μπορούν να επιλέξουν πιο εύκολα ποια τους ενδιαφέρει και να μεταφερθούν κατευθείαν σε αυτή.
    Δεύτερον, προτρέπει τον αναγνώστη να αλληλεπιδράσει με τη σελίδα σας, δηλαδή να κάνει κλικ στον σύνδεσμο "Διαβάστε περισσότερα". Αυτό είναι πολύ καλό για τις στατιστικές σας (αν σας ενδιαφέρει να ανεβάσετε τις επιδόσεις της σελίδας σας), γιατί σημαίνει ότι ο αναγνώστης αλληλεπιδρά με τη σελίδα και δε φεύγει από αυτή, χωρίς να την εξερευνήσει περισσότερο. Η μη αλληλεπίδραση στις μηχανές ανάλυσης, αποτυπώνεται αρνητικά, γιατί φαίνεται ότι ο αναγνώστης μπαίνει στη σελίδα, της ρίχνει μια ματιά και βγαίνει αμέσως, πράγμα που σημαίνει ότι δεν του άρεσε το περιεχόμενο. Αν λοιπόν, προσφέρετε ολόκληρες τις αναρτήσεις "στο πιάτο" δηλαδή στην αρχική σελίδα, και μάλιστα 5-6 από αυτές, τότε ο επισκέπτης σας, ακόμα και να του αρέσει αυτό που διαβάζει, ακόμα και να μείνει μία ώρα και να τις διαβάσει όλες, καταγράφεται ότι δεν αλληλεπίδρασε, δηλαδή ουσιαστικά ότι δεν έκανε κανένα κλικ στη σελίδα σας και προσμετράται μάλλον αρνητικά στα στατιστικά σας.
Διαβάστε τα υπόλοιπα στο δεύτερο μέρος, γιατί νομίζω ότι αυτή η ανάρτηση είναι ήδη αρκετά μεγάλη!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου